Gelida-Kathmandú

060812

Sortida de Gelida a les 7 del matí. En Jonathan ens recull i cap a l'aeroport!. La sortida del vol a Delhi és a les 10.15 hores amb escala a Helsinki. La companyia Finnair. Anem sobre horari.

A Helsinki 5 hores d'espera pel transfer, finalment sortim a les 20 hores cap a Delhi. Arribada a Delhi a les 5 del matí després d'un vol una mica llarg i pesat.

Una vegada a Delhi hem hagut d'anar a corre cuita per comprar el bitllet, passar els controls pertinents i agafar el vol a Kathmandú. A les 7.30 hores embarquem i poc abans de les 12 hores ja som a Kathmandú previes vistes magnífiques dels Himàlaies i la verdor del Terai.

Sortim de l'aeroport on seiem per fer una cigarreta. En menys de 3 minuts tenim una concentració de taxistes i busca-vides al voltant oferint-se per dur-nos a Thamel i als 'Guest-house' dels col·legues (tot i que el Nepal, avanço, es molt tranquil)
Acaba venint la policia per 'desallotjar' la zona. Finalment un bon home, taxista, ens ha dut sense dir ni mú. Ens allotgem al Potala Guest House, recomanat per la Lonely Planet i escollit pel seu jardinet de la planta baixa i la terrassa superior però sobretot per estar situat al nord de Chhetrapati, a una cantonada de Thamel i on és tot el 'meollo'.

Després de 19 hores de viatge entre vols i transfers, dutxeta i a la piltra fins les 19 hores. Ens llevem, recol·loquem motxilles i cap al Yak Restaurant on tastem el primer menjar tibetà i la 'tungba', el que anomenen cervesa tibetana servida en una mena de barril petitó, a mode de 'mate', ple de 'milet' i aigua calenta.