Pokhara

100812

A les 6 del matí ja som desperts!. Paguem el 'Potala Guest House', ens despedim d' en Dinner i la resta del 'Potala Crew' i cap al 'Green Line Bus Station' (linea d'autobus que vam agafar). Hi anem caminant tot despedint-nos de Thamel. Fa bon dia, solet, i una autobús en condicions (que vol dir aire condicionat i espais per les cames!) ja que Kathmandú és a 1300 metres i Pokhara a poc menys de 900 metres pel que la calor es notarà!.

Així és, el clima sembla ben bé tropical, fa una calor i una humitat tremenda! Anem sobre horari previst. La carretera (Prithvi highway) serpenteja per la vall on comencem a divisar els primers pics nevats entre muntanyes, de caràcter selvàtic, frondoses.

Espectacular tot plegat i plagat de camps d'arròs, temples, rius amples i grans, marrons de la força amb la que transcorren les seves aigües plenes de remolins. Tot un espectacle!.

Les valls son plenes de plantes de marihuana immenses. Divisem els primers salts d'aigua on la gent local s´hi banya (i nosaltres uns dies després durant el trekking!).

Fem paradeta per esmorzar i WC, un altre per dinar (plain rice, daal, masala chicken, hash brown potatoes i no recordo que més) en una mena de 'resort' enmig d'aquell paisatge que anava inclos en el bitllet (i no sabiem). Aquí han fet transfer d'un altre autocar uns gironins ben macos que venien de Chitwan, un parc natural al sud del Nepal (Terai) on hi fan safaris. Havien estat per la Índia també i venien molt cremats del ritme d'allà. El parc no l'han recomanat pas. No han pogut veure gairebé res!.

Després de 7 hores de viatge arribem a Pokhara.

La mateixa moguda. Allau de taxistes a la caça dels guiris i demanant 1000 rupies pel trajecte!. N'hem pagat 200, el preu oficial és de 150.

Decidim instal·lar-nos al 'Butterfly Lodge' ja que part dels ingressos van destinats a nens necessitats. Només arribar lliguem el vol a Jomsom (on començarà el nostre trekking) per l'endemà al matí (anem amb un horari d'allò més ajustat!). Els gironins acaben també al mateix lodge. Anem a l'habitació (que es als edificis vells, 800 rupies) a donar-nos una dutxa. Sorpresa!. Tot de liches petitones al WC! Informem al col·lega i ens canvia als edificis nous per gairebé el mateix preu a canvi de tenir la boca tancada. Aquesta nova habitació és de lujins!. Ens prenem un chai al 'Tea Times' i deixem una motxilla a l'Adam Tours per anar menys carregats al trekking. Després fem les compres de darrera hora; xocolata, tangs per l'aigua que haurem de tractar amb iode, ametlles, paper wc, protector solar... Sopar a la terrassa del 'Tea Times' i a dormir.