Jomson-Kagbeni

110812

Avui diana a les 5.30 del matí. Molta son i cansats, hem dormit poquíssim i el viatge de kathmandú a Pokhara passa factura. Hem esperat que arribés el boss, hem pagat i taxi cap a l'aeroport de Pokhara que sembla de joguina. Una vegada passats tots els tràmits i controls veiem com arriben les primeres avionetes que fan el trajecte a Jomsom.

Qui ens ho havia de dir!. El que semblava un vol de tràmit ha estat una experiència ben emocionant!. Avioneta de 18 passatgers, a tocar uns dels altres i de la que en tens visió des dels pilots fins la cua on és l'equipatge. Sembla l'avió del Tibidabo!.

Una vegada ets assegut et donen el cotonet per les orelles del soroll que fa. Ens hem enlairat i hem començat a volar, a tocar entre muntanyes, com si anéssim damunt un estel (el vent se sent diferent en aquestes condicions). Aquest cop els 'really excited' erem nosaltres, no puc descriure l'emoció que he sentit.

Arribada Jomsom (2870 metres). Només sortir de l'aeroport primer 'police chekpoint'. Entrega de permisos ACAP, carnet de 'free trekker' i segellada.

Comença l' aventura milles amunt!.

Es un paisatge realment espectacular. La monumentalitat de les muntanyes, l'envergadura i força dels rius (Kali Gandaki), el vent i pics nevats en un entorn semi-desèrtic.

Aquí tothom s'ajuda. La primera mostra la creuada de riu, entre locals, estrangers, porters i guies.

La ruta de Jomsom a Kagbeni entretinguda, a bona marxa, tranquil·la i un tou de fotos!. La primera part es arran de riu, per un caminet ben petit.

Pedres, sorra. Som tant petits!.

El camí el compartim amb dos italians que sembla després es desviaran cap al Mustang. De fet ja som al Mustang però ells anirán a la frontera amb Xina. Van amb un guia-porter.

Arribem a Kagbeni en tres horetes i després de 1000 paradetes per fer les fotos pertinents. Ens allotgem al Hotel New Annapurna que sembla un hotelet de poble pirenaic, a tocar de riu i amb camps conreats de vegetables enmig d'aquell entorn semi-desèrtic. Les vistes de l'habitació al riu i conreus. Els únics allotjats som nosaltres i els italians.

Després d'un 'break' a l'habitació anem al menjador on jalem carn de Yak (dureta però rebona!) amb rice i vegetables acompanyat d'una 'cup' de 'local wine' fet a base de poma semblant a la sidra. La tarda de relax, aclimatant-nos una mica (tot i que sembla que el MAM no ens afecta gaire ja que ens trobem estupendament!). Beure molta aigua i si el temps ens ho permet, continuar la ruta cap a Muktinath!.

Mini siesta i passeig per Kagbeni. Em recorda una micona a Alobras de quan era més petit. Carrerons apedregats, les quadres de pedra amb les fustetes, el riuet... Tot em resulta familiar!. Fem una cigarreta a tocar de riu (la segona del dia) i de tornada a l'hotel que aquí el sol apreta i vam oblidar de comprar la crema solar!. Cagadissima!.

Dutxeta, milk tea i sopar. Són gairebé les 19 hores. A dormir aviat i provarem d'arribar a Muktinath per una ruta local que no és la turística. A veure que tal!.