Kagbeni-Muktinath

120812

Wow & Yeah!. Quin dia més bestia i més guapo!. Ens hem llevat a les 7 del matí, hem esmorzat, ens hem despedit dels italians amb els que varem compartir part de la ruta Jomson/Kagbeni i hem pagat l'habitació, el jalar i ens hem posat en ruta cap a les 8 hores.

Al final hem decidit agafar una via alternativa que sortia d'entre els carrerons de Kagbeni. Una primera pujada infernal. Passet a passet.

L'home de l'hotel de Kagbeni ens ha dit que en unes 5-6 hores hi arribaríem. Hem començat a caminar tot seguint una nena que treia a pasturar 3 yaks petitons.

Darrera nostre hem vist un xicot que es donava vidilla per agafar-nos. Una vegada ens ha agafat ens ha demanat de fer el camí amb nosaltres. Es deia Aaron, un xaval de 28 tacos ben trempat que acabava de fer la carrera d'advocat a Nova York i que vivia a Brooklyn. Abans de començar la feina en un bufet a Wall Street s'estava marcant un bon viatge (ja en tenia uns quants a sobre). Parlava molt be el castellà. Havia estat un parell d'anys a Hondures de voluntari. La caminata ben guapa i entretinguda. De paisatges semi-desèrtics a una verdor donada la proximitat dels núvols.

Seguim fent camí. Els nepalis fan feina. Utilitzen una mena de parabòlica per calentar l'aigua mitjançant el sol. També ho utilitzen per assecar tant fruits com altre tipus de menjar.

Tot conversant de les nostres vides, a bona marxa i sense presses, hem gaudit d'una bona estona. L'alçada no ens passa factura. Hem anat bevent aigua, poqueta i sovint; unes ametlles a mig camí abans d'arribar a Jarghot.

Allà hem fet parada al 'Nirvana' per prendre un milk tea i masala teas. Deu minuts de parada i hem reprès la marxa.

A Jarghot hem agafat un caminet alternatiu que ens ha dut a les portes de Muktinath en menys dels 40 minuts tal i com marcava el cartell de ruta. Això si, si la sortida de Kagbeni era infernal, aquesta ha estat tremenda!.

Hora d'arribada a les 12 del migdia.

Fita aconseguida en 4 horetes. No es una competició, està clar! però que bé senta aconseguir els objectius d'aquesta manera.

El primer que hem fet una vegada a Muktinath (3800 metres) és anar a prendre un tea. L'Aaron i la Vane un masala i una onion soup (les cebes de l'Himàlaia son com una ceba tendre ben fina i sense bulb).

Aquí ens hem despedit de l'Aaron ja que ell volia trobar un guia per fer el Thorung La (5416 metres) així com l'allotjament. Nosaltres hem anat a visitar el temple situat dalt de la muntanya.

El temple son un seguit d'edificacions antigues dedicats a diferents imatges budistes en una bona extensió de terreny ple de gonpes i santuaris.

Realment bonic, apartat i tranquil.

Ja portem un munt de fotografies!. Tot i que és realment complicat compensar la llum donats els contrastos de cel, llum, parts fosques i núvols.

Acabada la visita tornem al poble i ens firem una mena de bufanda feta a ma amb un teler de fusta i artesà.

Hem anat a fer el darrer milk tea i a les 16 hores hem anat a buscar un jeep per baixar fins a Jomson ja que anem curts de temps.

El que ens ha costat 2 dies de suor i esforç, ho hem desfet en una horeta de Jeep amb 13 persones dins!.

Una vegada a Jomson i instal·lats a l'Ohm Hotel hem compartit sopar amb una italiana que restaura pintures del s. XV a la capital del Mustang. La people s'ho monta!. Dia intens. Avui també dormirem plans!.

Trekking Jomson a Muktinath assolit!.